Vispār es esmu galda spēļu fans. Tāpēc ilgi nedomāju, ieraugot LUDO galda spēļu kluba paziņojumu par iespēju pieteikties jaunas galda spēles testēšanai.
Spēle: Social Networks jeb Sociālie tīkli, to piedāvā Brain Games (Baltijas valstu uzņēmums, kas dibināts 2004. gadā un kas izaudzis no izplatītāja par ražotāju). Spēle paredzēta spēlētājiem no 8 gadu vecuma, 2 - 5 cilvēku kompānijā. Jau uzreiz mazliet mulsinošs mums šķita fakts, ka visiem jāspēlē vienlaikus, bet savā ziņā tas atbilst sociālo tīklu būtībai. t.i. > ja vēlaties apmēram iedomāties, par ko ir runa - pieņemiet, ka FaceBook izlikts uz jūsu viesistabas galda kāršu veidā.
Noteikumu vērtējums: ne visai pārdomāti. Kaut kādā ziņā man šis izmēģinājums atsauc atmiņā erudīcijas spēli par pasaules ievērojamākajām vietām, kur nebija iespējams tikt uz priekšu nezinot teju neiedomājamus, lai arī interesantus faktus. Pat spēlējot tuvu draugu lokā mēs apsvērām, vai nebūtu bijis kāds labāks laika pavadīšanas veids (lekt klasītes pagalmā?) > rezultātā secinājām, ka spēle būtu interesantāka, ja to spēlētu pēc citādiem nosacījumiem. Un - tos mainījām. Bet STOP - tas vēl nav 'nē' sociālajiem tīkliem :)
Pieredze: katram spēlētājam ir 25 kārtis, ko izlikt var noteikti kombinējot. Spēle beidzas tad, kad pirmais no dalībniekiem ir pabeidzis savu sociālo tīklu 'mājasdarbu' - izlicis kārtis. Mazliet rodas asociācija ar to momentu, kad tikko esi izveidojis profilu kādā no sociālajām platformām un apgūsti, kādas iespējas tā piedāvā :) Bet tā pa īstam nerodas interaktivitātes garša, lai arī ar atsevišķu kāršu pielietošanu spēlētāji var mainīt spēles gaitu, visus iesaistot konkrēta uzdevuma veikšanā.
Kopumā man šķiet, ka ideja ir laba, bet mazliet pietrūkst izaicinājuma, kas rosinātu dot priekšroku tieši šai galda spēlei un kā līmenis atbilstu Brain Games uzņēmuma nosaukumam (idejiski). Pārnest to, kas labi strādā virtuālajā vidē, uz offline režīmu nav viegls uzdevums. Tas ir skaidrs. Bet mēģināt ir vērts - kaut vai tāpēc, ka online jau ir ne tikai termins, kas apzīmē tehniskas iespējas, online ir statuss, kas teju vienādojams ar tādu informāciju, kā ģeogrāfiskā atrašanās vieta. Varbūt spēlei varētu būt sarežģītāks līmenis, piemēram, interneta mārketinga veidotājiem. Mīnuss punkti par visiem attēliem ar apšaubāmām autortiesībām, lai arī spēlē tas var ļaut ātrāk izlikt kārtis :)
Šī spēle lielākā mērā patiks bērniem (8 līdz 12 gadi), jo kārtis paredz dažādu darbību loku un nav vajadzīga īpaši pārdomāta stratēģija.
Oficiāli spēle tiks prezentēta izstādē Vācijā šā gada rudenī.
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru