Loading...

planēta Zeme - kas tu esi?

Animācija ir labs veids kā interesi rosināt, bet tās nav pietiekams materiāls, lai bērns (un vispār arī pieaugušie) iepazītu to daļiņu realitātes, ko var iepazīt, neesot klāt un nepiedzīvojot to kā aktualitāti, kā arī iegūstot vispārīgas zināšanas (jeb faktus) padziļinātas izpētes vietā.

Tā kā mums joprojām aktuāls ir planētu video un ir jau tā sanācis, ka mums ir lielāka interese par Zemi, tad mēģinu spert nākamo soli un sākt iepazīstināt ar  faktisko zemes izskatu, bet detaļās (no tā viedokļa, ka salīdzinošais līmenis šobrīd ir Saules sistēma kopumā). Un tā - okeāns ir pirmais pieturas punkts. Arī tāpēc, ka man šķiet, ka zemūdens pasaules krāsainība varētu būt vilinoša.

Mums nemaz nesokas tik gludi, kā esmu gaidījusi. Bet - ir jau sen zināms, ka reizēm viss ir tā, kā vecajam, dumjajam lācim ar tām bitēm. Bērnus daudz vairāk interesē virpuļošana datorkrēslā un grūstīšanās par it kā labāko vietu.. Ko tagad? Uzrīkojam konkursu par to, kurš pamanīs vairāk krāsu. Balvā ir vafeļtortes gabaliņš (šis noteikti ir nepareizi, kaut vai no viedokļa, ka varbūt šokolādes kūkai nevajadzētu asociatīvi saistīties ar kaut ko tik labu, ka tas jānopelna - turklāt, principā ir viegli izveidot alternatīvu modeli, bet par to citā reizē, jo, to sakot, man padomā ir kaut kas pavisam konkrēts). Tas darbojas. Lai gan bērnus joprojām neinteresē okeāns kopumā, bet drīzāk vēl detalizētāks skatījums. Nezinu, kā tas nākas, bet visvairāk ievērota tiek tieši raja. Konstatējam, ka mūsu mājās esošajā vispārīgajā enciklopēdijā mazajiem par dzīvniekiem tieši rajas nav. [Līdz šim man šķita, ka rajas ir viens no populārākajiem jūras iemītniekiem un tās ir visās enciklopēdijās, pat skopākajās.. bet, nu, tur ir nāriņa - kā animēts tēls, kas pavada bērna 'ceļojumu' pa grāmatas lappusēm un ko pamanīju tikai pēc grāmatas iegādes, un - lieki piebilst - kas man joprojām šķiet mazliet.. toleranti izsakoties, nesaprotami.] Seko pieprasījums pēc video, kurā rajas būtu apskatāmas labāk.Un plāns rodas pats, tā vietā, lai tiktu saplānots.


Elastība nenozīmē, ka jums nav konkrētas nostājas.

Tālāk tēmu dienas garumā var izvērst dažādās aktivitātēs - iemācīties kādu dziesmiņu vai skaitāmpantu, skatīties bilžu grāmatas vai spēlēt spēles. Piemēram, vingrinot kustību koordināciju varat rosināt bērnus tēlot ūdenszāles, rādīt, kā kusta zivtiņas un tam līdzīgi.

Kas nepieciešams? Interesanti fakti (avoti var būt ne tikai enciklopēdijas, National Geographic ir bērniem paredzēta mājas lapa, kur ir gan fakti, gan attēli, gan printējamie materiāli.. un ne tikai), viens izglītojošais un 2 - 3 vizuāli vai citādi interesanti video (vēlams noskatīties iepriekš, jo internetā tiešām var atrast ļoti dažādas lietas)

Kas vēl var noderēt? Pasaules karte vai globuss, fotogrāfijas vai attēli ar ūdens dzīvniekiem, spēle par okeāna tematiku (vai Montesori tipa materiāls, piemēram, kur paredzēts dažādus filca vai cita materiāla dzīvnieciņus piestiprināt tiem raksturīgajās dzīvesvietās uz kartes), dziesmiņa vai dzejolītis par okeānu vai kādu no tā iemītniekiem




P.S. Rēķinieties, ka pēcāk kāda sega var pārtapt rajā, smalki putekļojot istabu :)

0 komentāri:

Ierakstīt komentāru