Loading...

Kas ir Pinterest?

Arvien lielāku un lielāku daļu sava laika mēs pavadām visdažādākajos veidos komunicējot internetā. Papildus portāliem, ko standarta izpratnē saprotam, kā sociālos medijus un jau šaurākā terminā dēvējam par sociālajiem tīkliem, ir daudz tādu, kur akcents tiek likts uz dalīšanos idejās. Vienu no tiem pavisam nesen jau pieminēju, rakstot par to, kur manuprāt ir vērtīgi ielūkoties, ja meklējam iedvesmu interjera idejām - un tas ir Pinterest.

Šodien mazliet vairāk par to, kas tur atrodams un kā tas darbojas.

Pinterest ir portāls, kur svarīgais ir tas, ka, augšupielādējot vai ar Pin it opciju atzīmējot, var pievienot fotogrāfijas, kas koncentrētā veidā izsaka kādu ideju. Piemēram, receptes vai ceļojuma pieturas punktus. Pinterest lietotāji, ja vien ievēro iekšējās etiķetes noteikumus, cenšas fotogrāfijām pievienot arī aprakstus, lai tādējādi citi interesenti saņemtu pilnvērtīgāku informāciju. Piemēram, pie apģērbiem mēdz minēt dizaineru, gadu, kolekciju, materiālu. Pie ēdieniem, precizēt, kā tie pagatavojami, bet pie mākslas darbiem (tostarp fotogrāfijām un gleznām) norādīt autoru, kas ir ne tikai pretimnākoši pret citiem lietotājiem, bet arī korekti pret autoriem. Turklāt, norādes reizēm ir arī linku formā.

[Klišķiniet uz attēla, lai to atvērtu salasāmā variantā]
Pinterest iekarojot lielāku vērību, daudzas interneta mājas lapas jau ietver integrētu Pin it opciju, tādējādi norādot, ka lapas autoriem nav iebildumu pret viņu materiāla pārpublicēšanu Pinterest.

Tēmas ir visdažādākās - sākot no fotogrāfijas, kā tādas (te var pieminēt, ka foto mīļiem varētu patikt arī tāds projekts, kā Pixoto.com, kur iespējams noteikt nedēļas labākos fotogrāfus, piedaloties balsojumā), un līdz pat grāmatām, atziņām un jokiem. Daļa no Pinterest satura, protams, ir reklāma vai pat pašreklāma, lai arī Pinterest noteikumi paredz, ka šāda rīcība ir nekorekta (t.i., piemēra pēc, jūs varat pievienot savu darbu, bet ne linku uz savu e-veikalu vai cenu par preci un telefonu, vai arī - jūs nevarat pelnīt ar Pinterest un savu Amazon kontu, jo tas ir pret lietošanas noteikumiem). Tomēr - pilnīgi visu saturu pie liela lietotāju skaita ir grūti pārskatīt. Tāpēc lietotājiem jāpatur savai zināšanai, ka par kritisko spriestspēju arī te, kā visur internetā, nevajadzētu piemirst. Pa lielākajai daļai tomēr te atradīsiet noderīgas, radošas un interesantas idejas gan mājai, gan dārzam, gan svētkiem. Turklāt, pozitīvais tajā visā ir tas, ka katrs lietotājs var veidot savas 'ideju mapes' (boards). Līdz ar to, kā minēju, runājot jau par interjeru, vajadzīgā brīdī var ietaupīt diezgan laika, kas citā gadījumā reizēm tiek patērēts mēģinot atcerēties - kur gan es to redzēju, lasīju vai tam līdzīgi.

Pirms reģistrēties, ir vērts izlasīt noteikumus. Vienmēr. Un - arī Pinterest gadījumā. Īpašu vērību vajadzētu pievērst tam, kādus materiālus augšupielādējat, jo Pinterest par to saturu un autortiesību strīdiem neuzņemas nekādu atbildību - tas paliek uz katra lietotāja paša sirds un veselās apziņas. Tas pats pēc būtības attiecas arī uz pārpublicēšanu jeb to, ka esat pirmais no lietotājiem, kurš ar Pin it pievieno foto vietnei. Jāpatur prātā, ka tad, ja mājas lapas administrācija pati nav veikusi darbības, kas liecina par pozitīvu attieksmi pret iekļūšanu Pinterest, kādam var rasties pretenzijas. Te ir divi varianti, ko var darīt, lai parādītu savus godprātīgos nolūkus > pirmkārt, ikviens var saskaņot savu darbību ar ideju autoru, vienkārši uzrakstot epastu ar informāciju, ka novērtējat vietnes saturu un vēlaties tajā dalīties, atsaucoties uz autoru. Otrkārt, jūs varat pievienot materiālu ar Pin it opciju, pēc iespējas norādot autoru, linku uz mājas lapu vai citu precizējošu informāciju, lai tādējādi parādītu, ka nekādā ziņā nepiesavināties svešus nopelnus.

Vēl tikai maza piebilde - Pinterest piedāvā iespēju piesaistīt profilu sociālajiem tīkliem FaceBook un Twitter, atļaujot ielogoties ar to parolēm. Un - lai pievienotos, nepieciešams ielūgums. To var saņemt no drauga vai pieprasot Pinterest sākumlapā.

0 komentāri:

Ierakstīt komentāru