Šarādes ir diezgan labi pazīstama spēle gan pusaudžu, gan
jauniešu, gan pieaugušo vidū. Bet – vai tā ir piemērota bērniem? Mums šodien
ciemos ir kaimiņu puika un meitene. Visai kompānijai pēc Bonanza pupu stādīšanas (kurā pats mazākais gan piedalās ļoti
nosacīti un kura, starp citu, palīdz apgūt salīdzināšanu) kļūst mazliet
garlaicīgi. Izstāstu, kas ir šarādes. Interese ir. Mēģinām.
Konstatēju diezgan ātri trīs lietas: mazākie labprātāk
attēlo nevis kaut ko, bet gan kustību veidus, piemēram, es tupjos, es lēkāju,
es krītu un sasitos, es vingroju. Otrs – viņi ātri vien pamanās atdarināšanā
izmantot teju visu istabu, pašmaucot zem galda vai lēkājot pāri visai telpai pa
diagonāli. Trešais - bērniem patīk izmantot skaņas. Lai arī tas it kā atvieglo
minēšanu (lai gan ne vienmēr) un tādējādi ir pret noteikumiem, tā pavisam
noteikti ir jautrāk.
Sagatavošanās šai spēlei nav nepieciešama, ja darbojas
noruna, ka katrs vienkārši iedomājas to, ko vēlēsies attēlot. Kartītes ar
darbību veidiem un vai dzīvnieku nosaukumiem var noderēt (ja tās veidosiet uz
kartona pamatnes, izvēloties dažādas krāsas un/vai papildinot ar attēliem,
iegūsiet pašrocīgi darinātu mājas spēles komplektu, kas var lieti noderēt gan
spēles apgūšanā, gan lasītprasmes veidošanā – tostarp, ja to veidojat kopā ar
bērniem).
Laiks – kamēr ir interesanti. Nevajadzētu ļoti turēties pie
šīs nodarbes kā laika kavēkļa, lai ar to nesaistītos negatīvas emocijas. Tāpat –
piespiedu kārtā iztēle arī diez ko labi neraisās.
Ko šī spēle iemāca? Kustību koordinācija, telpas apguve, koncentrēšanās, iztēle,
asociāciju sasaiste ar konkrētām lietām, vērība.
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru