"Gabriel, kas tas par burtiņu?"
"Tas ir trijstūris." [Nu, ja - viss ģeniālais taču ir tik vienkāršs!]
"Nē, trijstūrim būtu vēl viena mala un tā ir figūra, nevis burtiņš. Vēl tas tad varētu būt grieķu delta, bet iztiksim ar latviešu alfabētu.. Tas ir burtiņš V, ar kuru sākas vārdiņš un vārna."
Bez piezīmes par grieķu alfabētu, šī saruna ir ļoti piemērota tam, lai atcerētos burtiņus. Spēli ar nosaukšanu jau spēlējām, zīmējot burtus sniegā. Bet ar zīmuļiem var nedaudz vairāk spēlēties - jo vārnas taču lido un V arī - tīri labi, ja kāds abus zīmuļus izkustina virs galda virsmas, turot to degunus joprojām kopā.
Apgriežam V un pieliekam šķērslīnīju > mums ir A.
Virs A noliekam vēl vienu zīmuli > mums ir Ā.
Bet vispār šīs dienas trešais burtiņš [trīs ir Gabriela uzmanības limits un, manuprāt, labs skaits atcerēšanās un pozitīvu emociju panākšanai] ir K. Jo Ā parādās tikai uz nodarbības nobeigumu. Vispār jau uz jautājumu, kas tas par burtu, pirmā atbilde ir "krokodils", bet to mēs ātri atrisinām - nosaucot burtu bez krokodila. :)
Norise kopsavilkumā ir šāda: no zīmuļiem izveidojam burtu (ja vajadzīgs kāds apaļāks burts, talkā jāņem lenta vai diegs, vēlams spilgts). Burtu nosaucam un nosaucam pāris vārdiņus. Liekam nākamo burtu. Atkārtojam jauktā secībā. Nodarbības beigās atkārtojam burtus vienu pēc otra.
Piezīmes
Kas nepieciešams? Daži zīmuļi, diegs vai lentīte. Vēlams - krāsaini.
Kas vēl var noderēt? Attēlu kartītes ar dažādiem dzīvniekiem un priekšmetiem.
Intereses noturēšanas laiks: 20 minūtes
Pēc nodarbības, kas pēc idejas ir īsa un koncentrēta, var gan zīmēt kopā ar bērnu, ļaujot tapt kādam no burtiņu kontekstā pieminētajiem zvēriem, gan skatīties video. Ja zīmējat, tad, zīmējumu stāstam attīstoties, var pie katra no uzzīmētajiem zvēriem, cilvēkiem vai lietām pierakstīt to pirmo burtu, kas nostiprinās ne tikai šajā reizē, bet arī iepriekš iegūtās zināšanas. Video - vai nu alfabēta apguves vai par kādu no minētajiem dzīvniekiem, lietām. Vislabāk, ja izmantosiet to, par ko dabiski bērnam bijusi interese, kas patīk, kas piesaista un/vai par ko ir jautājumi.
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru