Loading...

Seši stāsti labvakaram

Re, pīle. Dīvaina tā pīle. Tāda strīpaina..
Tā nav pīle!
Nē? Nu, paskat - pīle..
Nē!
Kas tad  tas ir - varbūt krokodils?
Nē, tā ir pīle!

:)

Pirmsgulētiešana šovakar ir lasāmlaiks. Mūsu rokās nonākusi Janoša (Janosch) stāstu grāmata par mazo lāci un mazo tīģeri. Mazliet tajā ir no manas bērnības sajūtas par Lācīti, kuram bija veikals, un arī par Vinniju (arī lāci, to pašu, kuram laikam galvā tomēr bija zāģu skaidas). Bet grāmata nav tik stāstoši aprakstoša kā par Lācīti (tajā daļa stāstīšanas uzticēts ilustrācijām) un nav arī tik lieldarbs kā Vinnijs. Bet.. tajā ir no visa pa druskai. Un tieši tik pa druskai, lai pieaugušie pasmaidītu ik pa laikam par kādu vienkāršu dzīves īstenību, bet bērni aizrautīgi klausītos.

Taisni brīnos, kad pēc pirmā stāsta, kas trim, ja ne arī bez piecām minūtēm pieciem gadiem, šķiet pietiekoši garš, atskan "Lasi vēl nākamo!" :) Tas galu galā tikai apliecina, ka stāsti nudien ir labi izstāstīti, raiti un sirsnīgi.. Taču.. kaut kā man tomēr pietrūkst. Un - kaut kas ir arī par daudz. Kas ir par daudz - to gan ir vieglāk pateikt. Par daudz ir tā, ka grāmatiņas pasaules uzskatā Dievs kļūst par lietvārdu, lai izsauktos (teoloģiski arī tam ir apzīmējums, ko mēs pieaugušie zinām) - un, jā, tas nav veids, kādā es gribētu, lai mani bērni mācās sarunāties ar Dievu, ja viņi izvēlēsies manu reliģisko pārliecību. Vispār - tas nav veids, kādā es gribētu, lai viņi novienkāršo visu, kas nav praktiski tverams, tāpēc es grāmatā veicu korekciju un lasot izlaižu to konkrēto lietojumu, atrodot kaut ko domātās jēgas ziņā (kontekstuāli) līdzīgu. Jā, es zinu, ka tas nav labas literatūras vispāratzīts cenzs. Zinu, ka dzīvē ar to itin bieži tāpat nākas saskarties. Zinu.. (starp citu - līdzīgas teksta un teksta ietvertās attieksmes diskutējamības problēmas esmu ievērojusi arī citos, daudz populārākos darbos, piemēram, Keneta Greiema Vējš vītolos un Tūves Jansones Komēta nāk), bet.. ja man jāizvēlas starp divām grāmatām, kuras abas maniem bērniem patīk - nopirkt es neizvēlēšos šo. Jo arī lietas, ko mēs nesaprotam, mēdz pielipt..

Tā nu ir pateikts, ka pīle, kas nav pīle, tomēr ir pīle.


Arlabunakti :)

Post scriptum (informācijai): 


Pilns nosaukums: Ak, skaistā Panama
Autors: Janošs
Izdevējs: Liels un mazs
Gads: 2013
Lappušu skaits: 263
Aptuvenā cena: 6,50 Ls

0 komentāri:

Ierakstīt komentāru