Kādu brīdi atpakaļ izskanējusī doma par to, ka iedvesmai varētu mēģināt izveidot visu laiku labāko un ģimenei kopā lasāmo bērnu grāmatu listi, lēnām pārtop nelielā projektā, kam ar laiku Mammas Dienas Grāmatā taps arī atsevišķa sadaļa ar nosaukumu Lasāmgrāmatas.
Lai arī grāmatu un autoru ir daudz, izvēle tomēr nebūt nav tik viegla. Sevišķi, ja vēl jāpiedomā pie tā, ka reizēm labi un pat lieliski darbi nebūs piemēroti tam, lai visa ģimene lasītu kopā, ja tajā vēl ir mazuļi. Bet mazs uzmetums jau ir tapis.
Pa vidu grāmatu plaukta un citu iniciatīvas bagātu cilvēku sarakstu pāršķirošanai aizdomājos par to, kā vispār noturēt mazuļa uzmanību, ja vēlamies kopā lasīt? Zinu, ka man jaunākais puika gluži kā maza zebiekste šaudās šurpu turpu vai mēģina visādi nokļūt lasāmās grāmatas vietā. Tad nu viens no veidiem ir papildināt lasījumu ar dažādām skaņām, intonāciju maiņu un kustībām, kas piesaista mazo, kuram varbūt vēl nav pacietības iedziļināties stāstījumā. Ļoti burvīga grāmata šajā ziņā ir visiem tik zināmais Vinnijs Pūks, jo tajā iespējams arī padziedāt, piedomājot vai patapinot (vai 50/50) melodiju mazajiem dzejolīšiem.
Vēl viena ārkārtīgi brīnišķīga ideja ir lupatu lelles pašūšana, kas palīdz lasīt grāmatu un ko var arī aptaustīt un paņurkāt pa rokām. Apņēmīgākas mammas var pielāgot stāstāmo, ja tas labi zināms, mazai leļļu teātra izrādei. Un tad jau nodarbe pusei dienas, ja vien mājās ir arī kāds vecāks bērns, kurš var pats veidot dekorācijas.
Papildus tam - noteikti vajag padomāt par to, cik garš būs lasāmgabals, kurš ir piemērotākais laiks šai nodarbei tieši jūsu ģimenē un kādi sižeti varētu vairāk patikt tieši jūsu mazajiem. Tāpat - grāmatas ar ilustrācijām mēdz būt saistošākas, kā bez tām. Daļu ilustrāciju iespējams izmantot tīri pedagoģiskos nolūkos, atrunājot tajās attēloto saistībā ar dzirdēto stāstu un tā veidojot bērna spējas veidot kopainu, raksturot un trenējot atmiņu.
:)
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru